Sunday 16 November 2014

Made In Penang Interactive Museum(MIPIM)

Made In Penang Interactive Museum(MIPIM)
merupakan yang pertama seumpamanya di Pulau Pinang. Dalam muzium tradisional, keping dipamerkan seolah-olah menggambarkan masa lalu yang lama berlalu, masa lalu di mana pengunjung yang hanya - baik - pengunjung. Walau bagaimanapun, MIPIM bertujuan untuk mencabar ortodoks 'melihat, jangan sentuh' konsep muzium, bukannya MIPIM murah hati meminta anda 'datang, menjadi sebahagian daripada sejarah Pulau Pinang!'







Muzium ini adalah dalam terkapar Bangunan Behn Meyer-di Weld Quay berhampiran terminal feri.
apabila anda pertama berjalan-dalam anda boleh melihat mural 33m panjang dan 10m tinggi sepanjang alleyway daripada mural building.The yang menggambarkan Weld Quay di abad ke-19 awal apabila ia merupakan pelabuhan yang sibuk yang digunakan oleh Inggeris dan Jerman.
Di tingkat bawah daripada MIP adalah pameran tanah liat dan plaster patung yang mempamerkan budaya dan sejarah Pulau Pinang. Terdapat juga model panjang 10m Weld Quay di awal 1900-an.
Ia menawarkan 34 keping seni 3D gergasi di tingkat dua yang bukan sahaja kreatif tetapi juga menceritakan tentang Pulau Pinang gaya hidup, budaya dan sejarah.




0 ulasan:

Post a Comment

*sila tinggalkan komen anda
*Kalau suka tekan like.
*Jika berkesempatan komen anda akan dilayan
*Terima kasih kerana sudi malawati kami
*Datang lagi...

Facebook

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Powered By Blogger Widgets