Friday 26 October 2012

Medan Renong Padang Kota Lama


BAGI mereka yang pertama kali ke Pulau Pinang, kunjungan tidak akan lengkap jika tidak menjejakkan kaki ke Padang Kota Lama yang terletak di tepi pantai Geoge Town. Ia juga dikenali dengan nama The Esplanade.

Selain tempat riadah bersama keluarga, di sini terdapat juga Medan Selera yg disediakan oleh Majlis Bandaran. Ada dua kategori  food court di sini iaitu untuk pengunjung muslim dan pengunjung bukan muslim. Memang berpinar biji mata bila melihatkan pelbagai gerai-gerai makanan di sini. Antara yang popular seperti pasembor, laksa penang, char keow teow, satay, mee sotong ,sotong bakar, wetern food ,laksa coconut shake,pasembor,mee kicap , satay dan banyak lagi.Boleh dikatakan gedung makanan la…heheheh… makan-makan di Padang Kota Lama, Pulau Pinang. Tuuuuu diaaaaa!!! Punyalah ramai orang menikmati makan malam kat sini. Memang meriah!! Nak makan apa semua ada, sediakan duitnya je…..

Tapi nak bagi tau ni keunikan di sini jangan terkejut pula bila duduk dimeja ja kita akan dikerumuni oleh peniaga2 kat situ… membacakan segala apa ada menu yg dijual… kekadang  smpi panik jap… semuanya bercakap.. mana 1 nak dgr nie… huhuh…kalau rasa tak boleh nak buat pilihan cadangan saya bg tau ja “nanti kami oder” kalau tak …dia akan baca menu samapai kita buat pilihan…hahahah….

Tapi apa yang saya boleh katakan makanan di sini semuanya mantap memang sedap..

Facebook

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Powered By Blogger Widgets