Tuesday 18 March 2014

Penang Bird Park

Taman burung pertama & terbesar seumpamanya di Malaysia. Ditubuhkan sejak tahun 1988, taman 5 ekar di bahagian tanah besar Negeri Pulau Pinang , mempunyai koleksi lebih 300 spesies burung dari seluruh dunia, yang mana lebih daripada 150 spesies yang Spesies Malaysia.



Lebih daripada 3,000 burung di taman ini dengan teliti dan saintifik ditempatkan di lebih 150 sangkar untuk pembiakan dan tujuan pemuliharaan. Walaupun Geodesic Domes dan 2 gergasi bersaiz Walk-in - Aviaries , menyimpan beratus-ratus burung dijinakkan yang menawarkan memori ternilai dan momen yang menarik untuk pelawat, selepas tangan memberi makan mereka . Burung eksotik yang terdiri daripada Sunbirds kecil untuk besar, gergasi 8- kaki tinggi bermain-main Burung unta dalam persekitaran yang meniru habitat semula jadi mereka. Taman Burung Pulau Pinang adalah amat berbangga dengan enggang , Sunbirds , dan kuang koleksi .



Taman Burung Pulau Pinang adalah burung taman disayangi oleh ornithologists pakar dan juga untuk rakyat semua peringkat umur yang suka burung.

* Waktu operasi : 9.00am - 7.00pm setiap hari.

Adult                                                   RM 20
Children (below 12 year-old)                  RM 10
School Children (in school uniform              RM  2
Camera RM 1

0 ulasan:

Post a Comment

*sila tinggalkan komen anda
*Kalau suka tekan like.
*Jika berkesempatan komen anda akan dilayan
*Terima kasih kerana sudi malawati kami
*Datang lagi...

Facebook

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Powered By Blogger Widgets