Tuesday 18 March 2014

Tropical Spice Garden - Penang

Menghirup udara segar menerusi pancaindra  anda melalui koleksi tumbuhan aromatik dan selain itu anda akan menemui beberapa rahsia untuk memasak dengan lazat di Malaysia ini hutan eko-mesra rempah.
Berjalan-jalan menenangkan melalui Spice Garden Tropika, seni taman di kawasan hutan semula jadi, menyedut aroma lebih 100 herba dan tumbuhan rempah. Bersiar-siar melalui paku pakis, orkid liar, dan tapak tangan sebelum berhenti untuk bau rempah dan swing dalam buaian, manakala kanak-kanak berlari-lari bermain permainan bersaiz sebenar yang ular dan tangga di tengah-tengah hutan yang subur.
                                                                           
 


Terletak di pantai barat laut pulau itu, dalam apa yang digunakan untuk ladang getah yang telah ditinggalkan, taman-taman indah menampilkan lebih daripada 500 spesies tumbuhan dan haiwan, menjadikannya lawatan sehari yang menyenangkan jauh dari hiruk-pikuk bandar.
                                       


Memilih daripada tiga 30 - untuk laluan 45 minit untuk meneroka luas 3 hektar, dengan setiap menonjolkan elemen yang berbeza daripada taman-taman. Tanda-tanda Pendidikan dot kawasan, menonjolkan perubatan dan masakan kegunaan untuk setiap pokok.

0 ulasan:

Post a Comment

*sila tinggalkan komen anda
*Kalau suka tekan like.
*Jika berkesempatan komen anda akan dilayan
*Terima kasih kerana sudi malawati kami
*Datang lagi...

Facebook

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Powered By Blogger Widgets